سوله کارگاهی
نوشته شده توسط : مهندس احسانی

ساخت سوله کارگاهی برای شروع فعالیت‌های تولیدی در صنایع کوچک و بزرگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. استفاده از سوله کارگاهی فضای مناسب و مجهزی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با خیال آسوده بتوانید کسب و کار خود را آغاز نموده و جریان خط تولید را راه‌اندازی نمایید. در این مقاله به معرفی سوله کارگاهی ، کاربرد و مزایا و روش‌های ساخت آن می‌پردازیم.


 سوله کارگاهی چیست ؟

تمامی صنایع برای شروع و گسترش کسب و کار خود نیازمند فضایی مناسب،مجهز و مستحکم می‌باشند تا تمامی فعالیت‌های صنعتی ، تولیدی ، انبارداری ، توزیع و حفاظت از محصولات را به خوبی تحت پوشش قرار داده و فعالیت‌های صنعتی خود را به آسانی به انجام رسانند. سوله کارگاهی سازه ای فلزی و مسقف با دهانه بزرگ برای ورود و خروج ماشین آلات و کالاها هستند که سقف بلندی دارند و معمولاً بدون ستون میانی ساخته می‌شوند. ستون‌های اصلی ، رفترها ، سگراد ، و... مهمترین اجزای تشکیل دهنده این سوله‌ها به شمار می‌روند.


 معرفی انواع روش‌های ساخت سوله کارگاهی

سوله کارگاهی همانند سایر سوله‌ها می‌توانند به سه روش تیر ورقی ، خرپایی و یو بی ام (UBM) طراحی و ساخته شوند. نوع کاربری سوله در انتخاب و تعیین روش ساخت سوله توسط پیمانکار تاثیرگذار بوده و شرکت سوله ساز بهترین ساخت را انتخاب کرده و آن را اجرا می‌نماید.


 بهترین روش ساخت سوله کارگاهی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از نرم‌افزارهای جدید و پیشرفته مهندسی امکان طراحی و اجرای سازه‌ها و سوله‌های مختلف به راحتی و به صورت ایمن و استاندارد کاملاً امکان‌پذیر می‌باشد. ساخت سوله‌های کارگاهی به روش خرپایی دارای مزیت‌های فراوانی است. مصرف کم فولاد در این روش سبب سبکی وزن و سهولت در نصب و اجرای این سوله‌ها گردیده و به همین دلیل ساخت سوله کارگاهی به روش خرپایی از محبوبیت زیادی نسبت به روش تیر ورقی برخوردار می‌باشد. ساخت سوله کارگاهی به روش خرپایی علی رغم استفاده از حداقل میزان فولاد استحکام و مقاومت بسیار بالایی داشته و امکان نصب تجهیزات سنگین مانند جرثقیل‌های سقفی بر روی این سازه به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. البته فراموش نکنید که برای ساخت هر نوع سوله به ویژه سوله کارگاهی می‌بایست با پیمانکار مجرب و شرکت مهندسی معتبری مشورت نمایید تا بر اساس محل احداث ، نوع کاربری و تجهیزات مورد نیاز صنعت خود مهندسین و متخصصین با تجربه بهترین روش ساخت سوله را تعیین کرده و آن را طراحی و اجرا نمایند.


 مزایای ساخت سوله‌های کارگاهی

امروزه استفاده از سوله‌های کارگاهی به جای ساختمان‌های قدیمی رواج و محبوبیت بیشتری داشته و به دلیل دارا بودن مزایای زیر طرفداران بی‌شماری را به خود اختصاص داده است.


 1.استحکام و پایداری:

فضا و ساختمان محیط کارگاهی به دلیل وجود دستگاه‌ها و تجهیزات سنگین نیازمند استحکام و پایداری بالایی می‌باشد. از آن جا که ساخت سوله کارگاهی بر مبنای محاسبات دقیق و استانداردهای سازمان مهندسی صورت می‌گیرد. بنابراین فضایی کاملاً ایمن و مستحکم و اختصاصی را در اختیار تولید کنندگان و صاحبان صنایع قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانند فعالیت‌های معین خود را در آنجا به انجام رسانند.


 2.صرفه‌جویی ریالی:

با ساخت سوله‌های کارگاهی شما می‌توانید صرفه‌جویی ریالی هنگفتی داشته و سرمایه خود را به خوبی مدیریت نمایید. با توجه به اینکه تمامی قطعات سازه در محیط کارخانه ساخته می‌شود بنابراین هزینه‌های ساخت و حمل و نقل و هزینه دستمزد کارگران و اجاره ماشین آلات و تجهیزات ساخت و ساز به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد.


 3.طول عمر بالا:

در صورت مراجعه و مشاوره با شرکت مهندسی معتبر و با سابقه از متریال مقاومی در ساخت سوله مورد نظر شما استفاده می‌شود. صفر تا صد پروژه شما اعم از کف سازی تا اجرای فونداسیون و... توسط مهندسان مجرب به طور تخصصی طراحی و به صورت استاندارد اجرا می‌شود.


 قیمت سوله کارگاهی چگونه محاسبه می‌شود ؟

تعیین قیمت سوله کارگاهی وابسته به عوامل متعددی بوده و بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین و محاسبه می‌شود. نوع کاربری سوله ، متریال مصرفی،عرض یا دهانه،ارتفاع،طول سوله،نوع کف پوش،وجود یا عدم وجود جرثقیل و... در تعیین قیمت نهایی سوله کارگاهی تاثیر بسزایی دارد.با توجه به کاربرد چند منظوره سوله کارگاهی و فضای وسیع آن امکان کار و نگهداری تجهیزات و ابزارهای مختلف در این فضا وجود داشته و از همین رو ساخت سوله کارگاهی نوعی سرمایه گذاری عالی و دائمی به شمار رفته و قابلیت کسب درآمد مداوم از این سازه همواره وجود خواهد داشت.


مزایای ساخت سوله کارگاهی با شرکت سازه نگار سینا

مهم ترین مزایای ساخت سوله کارگاهی با شرکت سازه نگارسینا شامل موارد زیر می باشد:

  • طراحی پروژه ها متناسب با نیاز و بودجه کارفرما
  • انجام پروژه در سریع ترین زمان ممکن
  • کیفیت تضمین شده
  • طراحی بهینه و سبک مطابق با آیین نامه های نظام مهندسی
  • تولید و نصب پروژه هایی مقاوم،مستحکم و قابل اطمینان

 کلام پایانی 

آیا شما به دنبال یک سوله برای بر آورده نمودن نیازهای تجاری و صنعت خود می‌باشید ؟ شرکت مهندسی سازه نگار سینا با دارا بودن سال‌ها تجربه و طراحی و اجرای پروژه‌های موفق دخلی و بین المللی آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی ، ساخت و اجرای انواع سوله های صنعتی به ویژه سوله کارگاهی می‌باشد. مهندسان و متخصصان مجرب و کاربلد این مجموعه با انجام مشاوره‌های تخصصی روند تصمیم گیری را برای شما تسهیل نموده و بهترین ، با کیفیت‌ترین و مستحکم‌ترین سازه را برای شما طراحی و اجرا می‌نمایند.سوله های کارگاهی ما فضای امن و بزرگی را برای شما فراهم نموده و با بهترین متریال و مناسب ترین قیمت بازار تهیه و تولید می شوند.





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: